Państwo Kościelne Rotria
ZASADY ROZGRYWKI - Wersja do druku

+- Państwo Kościelne Rotria (https://forum.rotria.net.pl)
+-- Dział: INSTYTUCJE STOLICY ŚWIĘTEJ (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=217)
+--- Dział: Pałac Apostolski (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=104)
+---- Dział: Archiwa Apostolskie (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=495)
+----- Dział: Zespół Archiwalny "Wydarzenia" (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=498)
+------ Dział: WOJNA DOMOWA (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+------- Dział: Działania wojenne (https://forum.rotria.net.pl/forumdisplay.php?fid=58)
+------- Wątek: ZASADY ROZGRYWKI (/showthread.php?tid=829)



ZASADY ROZGRYWKI - Albert Orański - 28.05.2017

ZASADY ROZGRYWKI


Rozgrywkę moderuje Mistrz Gry (w mojej osobie) na podstawie poniższych zasad.

Każdy dzień rozgrywki kończy się o 20.00 kiedy to zaczyna się następny dzień. Rozpoczęcie nowego dnia skutkuje naniesieniem na mapę zmian położenia wojsk i przeliczeniem rezultatów bitew

Każdy oddział może w ciągu dnia wykonać trzy rozkazy:
- przemieszczenie - odział przesuwa się w określone miejsce (piechota max 30 km, kawaleria max. 60 km, artyleria max. 10 km - oddział złożony z kilku rodzajów wojsk porusza się z zasięgiem tego najwolniejszego) - przemieszczenie obniża morale wojsk o 1 %
- przegrupowanie - przegrupowanie zwiększa morale wojsk o 1 %
- atak - atakuje wskazany oddział lub grupę oddziałów, co prowadzi do bitwy
- umocnienie pozycji - daje bonus 5% do siły oddziału jeśli zostanie on zaatakowany
- rozpoznanie - daje bonus 10% do siły oddziału jeśli podejmie on atak

Rozstrzyganie bitew:
1. Bitwy w otwartym polu - bitwę w otwartym polu wygrywa silniejszy oddział. Siłę oddziału liczy się w następujący sposób:

(liczebność piechoty * 1,2 + liczebność kawalerii *2 + liczebność artylerii *3) * morale + bonusy

Oddział zwycięski: ponosi straty w liczebności na poziomie 5% i zyskuje 5% morale
Oddział pokonany: ponosi straty w liczebności na poziomie 15% i traci 5% morale, dodatkowo oddział ten odsuwa się w losowym kierunku o max zasięg.

2. Oblężenie twierdz - jeśli jeden oddział broni się w twierdzy a drugi atakuje go, wówczas dochodzi do oblężenia twierdzy. W trakcie jego trwania oddział znajdujący się w twierdzy nie może się wycofać, jedynie zaatakować oblegających. Z kolei oddział oblegający nie może wejść do twierdzy jeśli nie posiada artylerii. 1 bateria artylerii zadaje 100 p obrażeń dziennie. Twierdza posiada 1500 punktów wytrzymałości, a zamek 500.

Jeśli oddział oblegany zdecyduje się wyjść z z fortecy atakując oblegających bitwa rozgrywa się jak w przypadku bitwy polowej, jeśli oddział oblegający wejdzie do twierdzy to również bitwa rozgrywa się jak w otwartym polu.


Wszelkie nowo powołane oddziały wchodzące do rozgrywki muszą być zgłoszone Mistrzowi gry. Oddziały powołane danego dnia, wchodzą do rozgrywki dnia następnego i dopiero wtedy mogą zostać użyte w działaniu.


RE: ZASADY ROZGRYWKI - Albert Orański - 28.05.2017

UZUPEŁNIENIE

Dowódcy poszczególnych oddziałów mogą dowodzić nimi osobiście przemieszczając się z oddziałami lub przebywać w innym miejscu, np.: w twierdzy. Jeśli dowódca jest ze swoim oddziałem, otrzymuje on bonus do siły w wysokości 10%.

Dowódca danego oddziału zostaje aresztowany, jeśli jego oddział zostanie pokonany w bitwie lub oblężeniu przez inny oddział, z którym jest dowódca. Aresztowany oficer pozostaje wyłączony z walki. Aresztujący może przedstawić stronie przeciwnej warunki uwolnienia aresztowanego (okup, lub wypuszczenie jakiegoś więźnia). Aresztowany może się oswobodzić, jeśli osoba go aresztująca przegra bitwę. 

Oddziały aresztowanego oficera ulegają rozwiązaniu.